“جیش النصر” بلوچ از به زمین نشاندن پهپاد سپاه پاسداران خبر داد

گروه “جیش النصر” که در استان سیستان و بلوچستان علیه نیروهای نظامی ایران فعالیت مسلحانه دارد، اعلام کرد یک پهپاد متعلق به سپاه پاسداران این کشور را در منطقه “جالق” در نزدیکی شهر مرزی سراوان به زمین نشانده است.
گروه “جیش النصر” که در استان سیستان و بلوچستان علیه نیروهای نظامی ایران فعالیت مسلحانه دارد، اعلام کرد یک پهپاد متعلق به سپاه پاسداران این کشور را در منطقه “جالق” در نزدیکی شهر مرزی سراوان به زمین نشانده است.

در ویدیوی در اختیار العربیه‌.نت قرار گرفته “جیش النصر اعلام کرد که این پهپاد را دو روز پیش در جالق به زمین نشانده است”، اما ودیوی آن را امروز در دست‌رس قرار داده است.

در بالای تصویری که جیش النصر روی صفحه خود در تویتر از این پهپاد منتشر کرده به زبان عربی نوشته است:” به فضل خداوند یک پهپاد توسط مجاهدین جیش النصر در نزدیکی منطقه جالق سرنگون شد”.

فعال بلوچ، ملا مجید بلوچ در تماس با العربیه گفت پهپاد سپاه پاسداران در 20 کیلومتری جالق که منطقه استقرار نیروهای بلوچ است سرنگون شده است.

وی افزود:” رژیم ایران مدعی شده بود که با ترور شهید عبدالرئوف ریگی فرمانده جیش النصر، این گروه مجاهد از هم خواهد پاشید اما اینک پاسخ به این توهم رژیم با سرنگونی پهپاد سپاه پاسداران داده می‌شود”.

وی در ادامه هشدار داد “تا زمانی ملت بلوچ به حقوق کامل ملی و مذهبی خود نرسند مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت”.

عبدالرئوف ریگی برادر بزرگ‌تر عبدالمالک ریگی رهبر جندالله است که پس از ربودن توسز جمهوری اسلامی ایران اعدام شد با منحل شدن جندالله عبد الرئوف به همراه صلاح‌الدین فاروقی گروه جیش العدل را تشکیل دادند و فروقی به عنوان رهبر گروه برگزیده شد و عبدالرئوف سخنگوی تشکیلات جدید شد. اما به دنبال اختلاف بر سر قتل گروهبان دانایی‌فر یکی از گروگان‌های نیروهای مرزبانی ایران و دیگر مسایل تشکیلاتی عبدالرئوف از جیش العدل جدا شد و گروه جیش النصر را تشکیل داد.

عبدالرئوف ریگی در آن هنگام در تماسی با العربیه.نت مخالفت خود را با اعدام جمشید دانایی فر مرزبانان ربوده شده ایرانی اعلام کرد. سپس در اوایل سال 2014 ضمن انشعاب از جیش العدل گروه جیش النصر را تشکیل داد.

در بخشی از بیانیه اعلام موجودیت جیش النصر چنین آمده است:” هدف از تشکیل جیش النصر برپایی عدل و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است”، جیش النصر در این راستا و برای ایجاد وحدت با تمام گروهای بلوچ آنها را دعوت به همکاری کرده تاکید کرد که هیچ‌گونه تقابل و تضادی با سازمان‌های دیگر از جمله جیش‌العدل ندارد.

اما در سرانجام در 29 اوت سال 2014 عبدالرئوف ریگی رهبر جیش النصر در کویته پاکستان ترور شد سازمان‌های بلوچ جمهوری اسلامی ایران را مسئول ترور دانستند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا