سیستان و بلوچستانی‌‌ها با احراز هویت ایرانی شناسنامه می‌گیرند

علی واسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای هماهنگی ثبت‌ احوال این استان، گفت که صدور شناسنامه برای مردم فاقد شناسنامه این منطقه، در صورتی که ایرانی‌ بودن آنها احراز شود، حق و حقوق ملی‌شان را احیا می‌کند.

استاندار سیستان با اشاره به جمعیت بدون شناسنامه در این استان، از مسئولان خواست تا با کاهش «بروکراسی» اداری، در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل رفع کنند.

پیش‌تر، یعقوب جدگال، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی، تعداد افراد بدون شناسنامه در این استان را حدود چهار هزار نفر اعلام کرده بود. اگرچه در برخی دیگر از آمارهای اعلام شده، این جمعیت در حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تن تخمین زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استاندار سیستان، ثبت احوال را کانون دوم خانواده ایرانی خواند و گفت باید برای هرکس که هویت ایرانی‌اش احراز شد، شناسنامه صادر شود.

با این حال او اعلام کرد: «ساکنان کشورهای مختلف ۲۰ تا ۲۵ سال در ایران اسلامی سکونت داشته‌اند، زیرا ایران مأمن امنی برای آنها بوده. اما نمی‌شود به آنها هویت ملی داد.»

بیشتر بخوانید: چند هزار تن از مردم سیستان و بلوچستان سرشماری نشده‌اند

سازمان ثبت احوال از اوایل امسال، طرح مکانیزه شدن شناسنامه‌ها را در چاچوب برنامه چهارم توسعه اجرایی کرد. بر این اساس مقامات مسئول در سیستان و بلوچستان به صدور و مکانیزه کردن اسناد هویتی در این منطقه نیز اقدام کرده‌اند.

طرح مکانیزه شدن شناسنامه‌ها به منظور بالا بردن کیفیت مدارک هویتی، تنظیم دقیق‌تر اسناد سجلی و سرعت بخشیدن به انتقال داده‌ها انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا