سیلی زدن به چهره ایران، ایرانی و ایرانیانی که امنیت حکومت استبدادی و غارتگر آخوندها را به خطر می اندازند! سخنگوی شورای نگهبان: کسانی که «جمهوری ایرانی» گفتند حق ندارند وارد نظام شوند

سخنگوی شورای نگهبان افزود: «هیچکدام از ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اشخاصی که شعار “استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی” را در مقابل “جمهوری اسلامی” بر زبان رانده‌اند و به آن دامن زده‌اند، وارد سیستمی شوند که جمهوریت و اسلامیت از ارکان آن است.»

ابراهیمیان که با خبرگزاری مهر مصاحبه کرده است، گفت: «کسانی که امنیت ما را به خطر انداختند با بی‌تدبیری و یا اشخاصی که حساب‌شده کشور را به مخاطره انداختند و دشمنان ما را امیدوار کردند چنانچه نقش فعالشان و این اقدامشان ثابت شود؛ مانع تلقی خواهد شد.»

سخنگوی شورای نگهبان افزود: «هیچکدام از ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اشخاصی که شعار “استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی” را در مقابل “جمهوری اسلامی” بر زبان رانده‌اند و به آن دامن زده‌اند، وارد سیستمی شوند که جمهوریت و اسلامیت از ارکان آن است.»

به‌گفته وی مسئولان حکومتی باید مراقب باشند همراه شعارهای اصولگرایانه یا اصلاح‌طلبانه وقتی شعار «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» مطرح شد فوری خطوط روشنی برای خود ترسیم کنند و اجازه ندهند در یک فضای مبهم تمام این صداها به هم بیامیزد و تشخیص سره از ناسره غیرممکن شود و نظام به خطر بیفتد.

«استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» شعاری بود که پس از گذشت چند ماه از اعتراضات گسترده به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، گروهی از مردم معترض آن را در خیابان‌ها سر دادند.

نجات‌الله ابراهیمیان در بخش دیگری از سخنان خود اصل نظارت بر انتخابات را امری طبیعی دانست و گفت: «یک نظام حقوقی مذهبی این حساسیت را دارد که متدینین در مناصب قرار بگیرند و ما نمی‌توانیم این ویژگی‌ها را با یک نظامی که اساساً شعار اصلی‌اش جدایی حکومت از دین است، مقایسه کنیم.»

سخنگوی شورای نگهبان در همین حال افزود کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از کاندیداهای معترض حمایت کردند و در ستادهای انتخاباتی آن‌ها فعالیت داشتند اما سپس موضعی به نفع نظام گرفتند می‌توانند فعالیت سیاسی کنند.

اشاره نجات‌الله ابراهیمیان به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری است. آن‌ها به نتایج انتخابات اعتراض کردند و از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: «اگر کسی به ارتکاب جرایمی علیه نظام محکوم شود، این سابقه ولو این‌که بعداً این فرد منشاء خدماتی هم قرار گیرد، باز هم مانع انتخاب شدن است.»

اصلاح‌طلبانِ قانونی در ایران به‌تازگی در دو همایش کانون توحید و حزب مردم سالاری از شیوه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی انتقاد کرده و گفته بودند شورای نگهبان سلیقه‌ای عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اصلاح‌طلبان و دورخیز انتخاباتی اصولگرایان

آن‌ها نگران هستند که کاندیداهای اصلی‌شان برای انتخابات مجلس توسط ۱۲ عضو شورای نگهبان که همگی اصولگرا هستند، رد صلاحیت شوند.

اصلاح‌طلبان پیش از این نیز شورای نگهبان و به‌ویژه احمد جنتی، دبیر این شورا را متهم کرده بودند که در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آشکارا از محمود احمدی‌نژاد، کاندیدای اصولگرایان پشتیبانی کرده بود.

انتخابات دهمین دوره مجلس ایران اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا