صف طویل بیماران در مقابل اولین بیمارستان شهر «هشت بندی»

شهر «هشت بندی» در شرق استان ساحلی و جنوب استان کرمان واقع است و اکثریت ساکنان آن را مردم بلوچ و فارس و نیز اقلیت عرب تشکیل می‌دهند و یکی از شهرهای بسیار محروم در ایران به شمار می‌رود.
رسانه‌های ایران تصاویر صف هزاران شهروند در منطقه محروم «هشت بندی» در شرق بندر عباس را مخابره کرده‌اند.

 

اهالی این شهر ۵۰ هزار نفری از ساعات اولیه بامداد با قرار گرفتن در دو صف ویژه مردان و زنان مدتی طولانی را در انتظار دریافت خدمات درمانی گذراندند.

به گزارش «پایگاه خبری هشت بندی» این بیمارستان صحرایی ازسوی بیمارستان بزرگ صحرایی سپاه پاسداران استان اصفهان در شهر هشت بندی و با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران «سرتیپ پایکور» صبح دیروز یکشنبه در شهر هشت بندی افتتاح شد.

 

بر اساس این گزارش «سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر سیدرضا مرتضویان»، در مراسم افتتاح این بیمارستان عواملی نظیر «وجود مردمی ولایتمدار و همیشه در صحنه» و «محرومیت منطقه توکهورهشت بندی» را دلیلی برای احداث این بیمارستان قلمداد کرد، و اینکه سپاه پاسدران تصمیم گرفته «با ارائه این خدمات کمکی به حال مردم محروم این منطقه کند.»

 

شهر «هشت بندی» در شرق استان ساحلی و جنوب استان کرمان واقع است و اکثریت ساکنان آن را مردم بلوچ و فارس و نیز اقلیت عرب تشکیل می‌دهند و یکی از شهرهای بسیار محروم در ایران به شمار می‌رود.

 

بسیاری از فعالان مدنی و مخالفان جمهوری اسلامی ایران، نظام را متهم می‌کنند که بجای محرومیت زدایی در کشور، بخش بزرگی از درآمدهای ایران را برای پیشبرد برنامه هسته‌ای و نیز حمایت مالی از متحدان خود در منطقه مانند حزب الله لبنان، حوثی‌های یمن و رژیم اسد هزینه می‌کند.

از سخنان مرتضویان چنین برداشت می‌شود که در این طرح سعی شده تا یک نمونه متراکم شده از بیمارستان «شهید صدوقی» اصفهان، به صورت یک بیمارستان صحرایی ارائه و با‌‌ همان امکانات معضل محرومیت از خدمات درمانی را در این شهر حل کند.

 

وی همچنین هدف از برپایی این بیمارستان صحرایی را علاوه بر ارائه خدمات به مردم هشت بندی، تمرینی برای آمادگی در مواقع بحران عنوان کرد.

 

مرتضویان با بیان اینکه افراد و پرسنل فعال در این بیمارستان به صورت داوطلب در این بیمارستان حضور دارند، تمام امکانات در این بیمارستان صحرایی را «صد در صد رایگان» اعلام کرد و مردم منطقه را «میهمان سپاه پاسداران» توصیف کرد.

 

اما «پایگاه خبری هشت بندی» در پایان گزارش خود نوشته است این بیمارستان صحرایی تا «روز چهارشنبه» پذیرای عموم مردم شرق هرمزگان و جنوب کرمان برای ارائه «خدمات رایگان پزشکی» است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا