مریم رجوی: اولین قدم برای مقابله با افراطگری با نام اسلام خلع ید ملایان از منطقه است

مریم رجوی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش محوری در گسترش بنیادگرایی را ایفا می‌کند گفت: «رژیم ولایت‌فقیه، سرچشمه و تغذیه کننده اصلی تروریسم و بنیادگرایی در منطقه است. مهم‌ترین و اولین قدم ضروری برای مقابله با افراطی‌گری تحت نام اسلام خلع‌ید از این رژیم به‌ویژه در عراق و سوریه است. هر گونه شرکت دادن رژیم در ائتلاف علیه داعش صدبار خطرناک‌تر از هر نوع بنیادگرایی اسلامی تحت عنوان شیعه و سنی است و باعث گسترش و تعمیق فاجعه کنونی است».

مریم رجوی، یکی از رهبران سازمان مجاهدین خلق وعضو «شورای ملی مقاومت ایران»در یک کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان «بنیادگرایی اسلامی، ریشه‌ها، راه‌حل‌ها، نقش نظام ایران در گسترش آن» که به ‌مناسبت سی‌وششمین سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ (بهمن ۱۳۵۷) در ایران به ‌دعوت کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک و با شرکت شماری از برجسته ‌ترین شخصیتهای بین‌المللی در پاریس برگزار شد، با اشاره به نقش ایران در گسترش افراطگرایی در منطقه، گفت: «مهم‌ترین و اولین قدم برای مقابله با افراطی‌گری تحت نام اسلام، خلع‌ید از ملایان در منطقه است». 

وی افزود: «به‌رغم وحشیانه‌ترین سرکوبها‌ که در جهان امروز کمتر نظیر دارد مردم ایران هیچ‌گاه تسلیم رژیم آخوندی نشده‌اند. استراتژی رژیم آخوندی بر سر برنامه اتمی و صدور تروریزم و بنیادگرایی شکست خورده، نارضایتی اجتماعی و مقاومت سازمان‌یافته، آخوند‌ها را به بن‌بست کشانده است». 

مریم رجوی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش محوری در گسترش بنیادگرایی را ایفا می‌کند گفت: «رژیم ولایت‌فقیه، سرچشمه و تغذیه کننده اصلی تروریسم و بنیادگرایی در منطقه است. مهم‌ترین و اولین قدم ضروری برای مقابله با افراطی‌گری تحت نام اسلام خلع‌ید از این رژیم به‌ویژه در عراق و سوریه است. هر گونه شرکت دادن رژیم در ائتلاف علیه داعش صدبار خطرناک‌تر از هر نوع بنیادگرایی اسلامی تحت عنوان شیعه و سنی است و باعث گسترش و تعمیق فاجعه کنونی است».

درخواست ارجاع پرونده نقض حقوق بشر ایران به دادگاه جنایی

عضو بارز شورای «شورای ملی مقاومت ایران» افزود: «مواضع مماشاتگرانه دولت ها‌ی غربی در مذاکرات اتمی این رژیم را در دستیابی به بمب هسته‌یی جری‌تر می‌کند. رژیم آخوندی باید به اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت توقف غنی‌سازی اورانیوم و پذیرش بازرسیهای سرزده در تمام سایت‌ها و مراکز مشکوک وادار شود. پرونده ۳۶سال جنایات رژیم آخوندی به‌ویژه در اشرف و قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ باید توسط شورای امنیت ملل‌متحد به دادگاه بین‌المللی جنایی ارجاع شود. جامعه جهانی باید این رژیم را مورد تحریمهای همه‌جانبه قرار داده و مأموران و مزدوران و تروریست‌هایش را اخراج کند. و شورای ملی مقاومت را به‌عنوان جایگزین دموکراتیک این رژیم و دولت موقت برآمده از آن برای انتقال حاکمیت به مردم ایران به‌رسمیت بشناسد». 

مریم رجوی افزود: «بر دولت آمریکا و ملل‌متحد و اتحادیه اروپاست که طبق تعهدات و وظائف قانونی خود برای لغو محاصره لیبرتی به‌ویژه لغو محاصره پزشکی و اعلام آن به‌عنوان کمپ پناهندگی تحت نظر ملل‌متحد اقدام کنند. آمریکا باید حفاظت لیبرتی را تأمین و تضمین کند». 

در این برنامه همچنین شماری از نمایندگان انجمن‌ها و تشکلهای ایرانیان به‌نمایندگی از سوی شرکت کنندگان در جلسه سخنرانی کردند.

همچنین شماری از شخصیت‌های سیاسی بارز شرکت کننده در این اجلاس که توسط «آلخو ویدال کوادراس» نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت افتتاح شد، در باره نقش جمهوری اسلامی ایران در گسترش بنیادگرایی در منطقه به خصوص در جهان عرب تاکید کردند. 

شرکت کننده گان در این کنفرانس دخالت‌های ایران در سوریه، عراق، لبنان و کمک تهران به «کودتای حوثی‌ها» در یمن را به شدت محکوم کردند. 

از جمله شخصیت‌های برجسته شرکت کننده در این کنفرانس، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و کاندیدای ریاست‌جمهوری (۲۰۰۸)؛ مایکل موکیزی، وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۹ –۲۰۰۷)، آلن در شویتز، حقوقدان و برجسته‌ترین وکیل پرونده‌های جنایی، پاتریک کندی، نماینده کنگره ۱۹۹۵-۲۰۱۱ (از آمریکا)، نیکول فونتین، رئیس سابق پارلمان اروپا؛ لرد آلکس کارلایل، رئیس مشترک کمیته پارلمانی انگلستان برای ایران آزاد و ناظر مستقل دولتی سابق در مورد تروریسم از انگلستان؛ قانونگذاران دومینیک لوفور. روبرت روشفور، استاندار ایو بونه، رئیس سابق د. اس. ت و ژان پیر برار، نماینده سابق مجلس ملی (فرانسه)؛ کارمن کویینتانیلا، رئیس کمیسیون زنان پارلمان اسپانیا و معاون کمیسیون زنان شورای اروپا؛ خوزه ماریا چیکیو، سخنگوی حزب مردم در کمیسیون خارجه در سنا (اسپانیا)، سناتور لوئیجی کومپانیا و کارلو چیچولی قانونگذار سابق (ایتالیا)، پیر گالاند، رئیس فدراسیون اروپایی اومانیست‌ها، رئیس سازمان جهانی علیه شکنجه (بلژیک).

رودی جولانی :حكومت ایران از داعش خطرناک‌تر است

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک كه يكى از سخنرانان در اين كنفرانس بود، گفت: «امروز ایران از داعش خطرناک‌تر است برگزاری کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها کافی است زمان آن رسیده که برای متوقف کردن بازی ملا‌ها و نقش ترویج فرقه گرایی از سوی آن‌ها در منطقه فرا رسیده است»
شهردار سابق نیویورک با انتقاد از سیاست کنونی دولت آمریکا افزود: «من از موضع دولت آمریکا به دلیل عدم پایبندی به وعده‌هایش واقعا شرمنده‌ام».

اغلب سخنرانان شرکت کننده در کنفرانس، بر این نکته تأکید کردند که سکوت غرب به ‌ویژه آمریکا در مقابل دخالت‌های «بنیادگرایانه و تروریستی» جمهوری اسلامی ایران در منطقه بویژه در راق، سوریه، لبنان و یمن هم‌چنان‌که مماشات جامعه جهانی در مذاکرات اتمی، امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته و فاشیسم دینی حاکم بر ایران را به دستیابی به بمب اتمی نزدیک کرده است. اعمال قاطعیت در برابر این رژیم، که به‌خاطر بحرانهای فزاینده اقتصادی و اجتماعی و شدت یافتن بی‌سابقه جنگ قدرت در رأس رژیم آخوندی، فلج شده و در وضعیت شکننده‌یی قرار دارد، از هر زمان دیگر هم ضروری‌تر و هم مؤثر‌تر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا