گزارش چهارمین کنگره‌ی حزب مردم بلوچستان

گزارش چهارمین کنگره‌ی حزب مردم بلوچستان

کنگره‌ی چھارم حزب مردم بلوچستان با یاد شهید یعقوب مهرنهاد در برلین برگزار گردید. شرکت کنندگان در کنگره به احترام  شهدای راه آزادی در بلوچستان به پا خاستند و با انجام یک دقیقه سکوت با آنها در رسیدن به حق حاکمیت ملی مردم بلوچستان تجدید پیمان نمودند.

مجمع عمومی چهارمین کنگره‌ی حزب مردم بلوچستان با خوشامدگویی مسئولان کمیته‌ی آلمان و  بر اساس دستور کار،  رسماً آغاز به کار نمود.  در ابتدای جلسه اعضای حزب  دو  نفر را به عنوان هیئت رئیسه و دو نفر را به عنوان منشی جهت اداره‌‌ و  پیشبرد امور مربوط به جلسه و همچنین ثبت اسناد کنگره انتخاب نمودند.

چهارمین کنگره‌ی حزب مردم بلوچستان در روزهای سی‌ام و  سی و یکم آگست ۲۰۱۹ با حضور اعضاء و مسئولین کمیته‌ها  و سازمان‌های حزبی برگزار گردید.

۱-  طبق دستور کار جلسه، سخنگوی حزب مردم بلوچستان آقای ناصر بلیده‌ای  بیلان فعالیت‌های عمومی حزب را َدر فاصله‌ی دو مجمع گزارش نمودند که مورد تأیید و تصویب اعضاى حاضر در نشست کنگره  قرار گرفت.

۲-  مسئولین کمیته‌های کاری حزب گزارشات و عملکرد کمیته‌های حوزه‌های مربوط به خود را  ارائه نمودند.

۳- تصمیمات لازم برای پیشبرد فعالیت‌های سیاسی اتخاذ شدند و شیوه‌های مؤثرتر فعالیت‌های حزبی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

۴- شرکت کنندگان در کنگره با ارائه‌ی تحلیل‌ها و  گزارش‌ها به بحث پیرامون مسائل کنونی بلوچستان، ایران، منطقه و جهان پرداختند و با بررسی تحولات سیاسی تأثیرگذار بر آینده‌ی سیاسی بلوچستان مواضع حزب را تعیین نمودند.

۵- اعضای حاضر در کنگره، مواضع حزب را با بازنگری فعالیت‌های انجام شده، چشم انداز فعالیت‌های آینده و تعیین سیاست حزب در ارتباط با سطح همکاری با تشکلات و شخصیت‌های سیاسى بلوچ و ھمچنین سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسى اپوزیسیون مطرح ایران مشخص کردند.

۶- تغییرات لازم در برنامه و  اساسنامه‌ حزب، ساختار تشکیلاتی، کمیته‌های کاری و آیین نامه‌های تشکیلاتی جهت تبیین اصول  و پیشبرد اهداف استراتژیک حزب صورت پذیرفت که اسناد آن متعاقبا توسط کمیته‌ی انتشارات حزب منتشر خواهد شد.

۷- سازماندهی فعالیت‌های حقوق بشری و همکاری با نهادهای بین‌المللی و داخلی فعال در زمینه‌ی حقوق بشر.

۸- بررسی امکانات لازم در جهت راه اندازی کانال تلویزیونی و خبرنامه‌ی حزبی.

در این کنگره دبیرکل، اعضای جدید شورای مرکزی و مسؤلین کمیته‌های کاری حزب مردم بلوچستان تا برگزارى کنگره‌ی بعدى، انتخاب شدند. آقای ناصر بلیده‌ای که پیش از این سخنگوی حزب بودند پس از ایجاد تغییرات در اساسنامه‌ی حزب و گنجاندن سمت دبیرکل در اساسنامه با اکثریت قاطع آراء به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شدند.

مصوبات، آیین‌ نامه‌های تشکیلاتی و  دستورالعمل‌های ناظر بر فعالیت‌های کمیته‌های حزبی بصورت مستند توسط کمیته‌ی انتشارات حزب مردم تهیه و طی گزارش‌های درونی برای اعضای شورای مرکزی و  کمیته‌های مختلف ارسال می‌گردند.

چهارمین کنگره‌ی حزب مردم بلوچستان با پیش بینی راه حل‌های سیاسی آینده‌ی بلوچستان در عصر روز شنبه سی و یکم آگست با موفقیت به کار خود پایان داد.

دبیرخانه‌ی حزب مردم بلوچستان

سپتامبر ۲۰۱۹

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا