نمایش دموکراسی در نظام دیکتاتوری ایران: احمد شاهوزایی

رای دادن در یک نظام استبدادی که آزادی انتخاب وجود ندارد عملی ضد اخلاقی است. در نظام سیاسی موجود در ایران اگر همه مردم رای دهند حکومت آن را بالاترین دلیل مشروعیت و حمایت آنها از خود تلقی می کند، و به سیاست سرکوب،خشونت،تبعیض های جنسیتی،عقیدتی،قومی،مذهبی خود ادامه می دهد.

نمایش دموکراسی در نظام دیکتاتوری ایران:  احمد شاهوزایی

رای دادن در یک نظام استبدادی که آزادی انتخاب وجود ندارد عملی ضد اخلاقی است. در نظام سیاسی موجود در ایران اگر همه مردم رای دهند حکومت آن را بالاترین دلیل مشروعیت و حمایت آنها از خود تلقی می کند، و به سیاست سرکوب،خشونت،تبعیض های جنسیتی،عقیدتی،قومی،مذهبی خود ادامه می دهد.

در صورتی که مردم از رای دادن استنکاف کنند،حکومت مجبور خواهد شد به نامزدهای مختلف و مستقل فارغ از بدنه نظام عدم اعتقاد به مذهب شیعه و ملتزم به ولایت مطلقه فقیه اجازه شرکت و انتخاب شدن را بدهد و راهبرای گذار از استبداد به دموکراسی و رفع تبعیض ها و خشونت ها باز خواهد شد نتیجه اینکه در شرایط موجود رای ندادن عملی اخلاقی است و رای دادن عملی ضد اخلاقی است.

دلایل متعددی برای رای ندادن ما وجود دارد از جمله :
اول اینکه ما ملت بلوچ در نظام سیاسی موجود در ایران بخاطر سنی بودن و عدم التزام به اصل ولایت فقیه حق رییس جمهور شدن نداریم واین یک نابرابری و تبعیض آشکار است و از دلایل متعدد بر نقض حقوق ما و عدم دموکراسی در نظام سیاسی موجود در ایران.

دوم :ما حق انتخاب نداریم حکومت به نامزدهای مستقل اجازه نمی دهد خود را در معرض انتخاب بگذارند، و این یعنی حق رای از ما سلب شده است.
سوم :در سیستم حکومتی ایران کسی که خود را ملتزم به نظام ولایت فقیه نباشد آنها ما را صغیر ،مهجور یا ناقص العقل می شناسند و همه نامزدهای موجود خود را به این نظام ملتزم می دانند و رای دادن به آنها حکم پذیرش این توهین است.

چهارم: نامزدهای اصلی رقیب در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 1396 یا خود جنایات ضد بشری مرتکب شده اند و یا از کسانی که جنایات ضد بشری مرتکب شده اند حمایت فعال کرده اند.

پنجم: رژیم رای ما را به عنوان شاهدی بر حمایت خود و مشروعیت نظام به کار می گیرد، و این یک سوء استفاده مستقیم از رای من است.

ششم: در اصل 115 قانون اساسی رژیم ایران آمده رییس جمهور باید رجل سیاسی و تابع مذهب رسمی کشور باید باشد و این بدان معنا است که زنان و غیر شیعیان حق رییس جمهور شدن ندارند و این اصل هم با اصول اولیه دموکراسی و آزادی کاملا در تضاد است .

در مناظره اخیر نامزدها که از کانال یک تلویزیون دولتی ایران به صورت زنده پخش شد شاهد برخی افشاگرهای نامزدها بودیم که یکدیگر را به فساد های گسترده متهم می کردند همه این شش نفر از بدنه نظام و حامیانش هستند و خود یک دیگر را فاسد خطاب می کنند و از هم مدارکی هم در دست داشتند اگر این مناظره نامزدها در یک کشور دموکراتیک دارای یک سیستم قضایی مستقل برگزار می شد این افراد محکوم می شدند و بعد از این مناظره بجای انتخابات انقلاب می شد.
و همچنین تلویریون دولتی ایران معمولا کنار صندوق های رای با کسانی گفتگو می کند که می خواهند با رای خود مشت محکمی به مخالفان و بد خواهان نظام برنند یا پشتیبانی و وفاداریشان به نظام را اعلام کنند؛تصویری که صدا و سیمای جمهوری ایران از انگیزه رای دهندگان عرضه می کند وجه نمادین صندوق های رای را بازتاب می دهد بخشی از این تبلیغ تلویزیون با هدف مشروعیت بخشی در داخل انجام می شود اما استراتژیست های جمهوری اسلامی بیشتر علاقه دارند از این طریق به جامعه جهانی بقبولانند که از حمایت و پشتیبانی مستمر و روز افزون مردمی برخوردارند.

هر کس حق دارد در حکوت کشورش به طور مستقیم یا از طریق نمایندگانی که آزادنه انتخاب شده اند شرکت نمایند،هر کس حق دارد با تساوی شرایط به مشاغل عمومی کشور خود نائل آید،اساس و منشا قدرت و حکومت اراده مردم است این اراده باید به وسیله انتخاباتی ابراز شود که از روی صداقت ،سالم ،آزاد، رقابتی و دموکراتیک باشد متاسفانه در سی و هشت سال گذشته بخاطر عدم وجود دموکراسی و آزادی و برابری ما شاهد همچنین انتخاباتی نبودیم و رای دادن در انتخابات ظلم به خویش و استمرار این حکومت استبدادی است.

به امید ایرانی آزاد، سکولار و دموکراتیک با حقوق برابر برای همه ملیت های ایران زمین.

نویسنده: احمد شاهوزایی
حزب مردم بلوچستان
23 اردیبهشت 1396/ 13 می 2017

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا