استاندار سیستان و بلوچستان: برخورد نامناسب با اتباع خارجی موجب توبیخ کارمند خاطی می شود

خبرگزاری هرانا ـ استاندار سیستان و بلوچستان گفت که برخورد نامناسب کارمندان با اتباع خارجی، موجب توبیخ و در صورت تکرار یا شدت سبب اخراج آنان می شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی غیرمجاز الغدیر زاهدان اظهار داشت: “برای رفاه حال اتباع خارجی در هنگام انتظار برای ساماندهی خروج از کشور به وسیله اتوبوس، باید حداقل یک سالن انتظار مناسب در این اردوگاه ایجاد شود”.

وی با تاکید بر رعایت اصول انسانی ادامه داد: “باید با اتباع خارجی با حسن اخلاق، رفتار تا حق انسانی رعایت شود”.

وی تصریح کرد: “تاکنون برای بازگشت اتباع خارجی به کشورشان ، کارهای ارزشمندی انجام شده و این کار باید از این پس نیز به بهترین شکل انجام شود”.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: “برخورد مناسب با اتباع خارجی باعث ایجاد ذهنیت مثبت در آنان می شود و این امر ، سرمایه انسانی مناسبی برای ایران در کشورهای خارجی بوجود می آورد”.

وی بیان کرد: “در اردوگاه های سیستان و بلوچستان، باید مکان های خاصی برای زنان و کودکان در نظر گرفت زیرا این افراد حساسیت و شکنندگی بیشتری دارند”.

وی تصریح کرد: “اردوگاه ها باید به گونه ای طراحی شود تا در مواقعی که اتباع خارجی به طور کامل خارج شدند، بتوان از آنها استفاده های دیگری کرد”.

هاشمی در جمع اتباع افغانستانی حاضر در این اردوگاه گفت: “ایران اسلامی برای آبادانی افغانستان از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و تا زمانی که این کشور دوست و همسایه، به توسعه دست یابد و نیروی جوان آن به جای مهاجرت به کشورهای دیگر به آبادانی افغانستان بپردازد، به این کمک ها ادامه خواهد داد”.

استاندار سیستان و بلوچستان به همراه هیاتی متشکل از معاونان و کارکنان اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سیستان و بلوچستان، صبح امروز (پنجشنبه) از اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی غیر مجاز الغدیر زاهدان بازدید کرد و شرایط این اردوگاه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با اتباع خارجی که عمدتا افغانستانی هستند، به گفت وگو پرداخت

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا